Program szkolenia

Zarządzanie konfliktem

 

I. Idea szkolenia: algorytmy działania ? rozwój umiejętności ? indywidualne preferencje

Celem szkolenia jest:

  • Poznanie algorytmów działania i rozwinięcie umiejętności w zakresie rozwiązywania sześciu typowych sytuacji trudnych i konfliktowych:
    • Algorytm pięciu kroków ? co robić gdy odpowiedzialność za sytuację konfliktową leży po mojej stronie?
    • Komunikacja nieinwazyjna ? co robić gdy odpowiedzialność za problem leży po stronie rozmówcy?
    • Atak personalny ? co robić gdy druga strona przekracza granice?
    • Impas ? co zrobić gdy druga strona chce zerwać współpracę lub zmienić warunki współpracy?
    • Skuteczna odmowa ? jak bronić warunków firmy/zasad pracy zespołu nie niszcząc relacji z innymi?
    • Pozyskanie do współpracy - co rozbić gdy nasza rozmówca nam odmawia?

  • Poznanie preferowanego stylu funkcjonowania w konflikcie oraz rozumienie funkcjonowania człowieka w konflikcie.

Test nr 1 ? mój styl rozwiązywania sytuacji konfliktowej.

Test nr 2 ? moja strategia radzenia sobie z emocjami.

II. Metodologia szkolenia. Koncepcja ? wydłużenie procesu uczenia

Przeprowadzenie zajęć o charakterze warsztatowym, z odniesieniem do przypadków w życiu, poszukiwaniem zastosowania treści w praktyce zawodowej uczestników.

Cel ? przedstawienie zasad dotyczących rozwiązywania sytuacji trudnych i konfliktowych w obszarach: ?ja vs. inni w moim zespole?, ?ja/my vs. reprezentanci innych zespołów?, ?ja vs klient?.

 

III. Zarys tematyczny szkolenia

  1. Natura sytuacji konfliktowej

    Definicja, rodzaje i fazy rozwoju konfliktu.

    • Dynamika sytuacji konfliktowej w miejscu pracy.
    • Fizjologiczne i psychologiczne aspekty oddziaływania sytuacji konfliktowej na człowieka.
    • Opracowanie klasyfikacji typowych sytuacji kryzysowych związanych z pracą ? macierz ?uciążliwość sytuacji ? częstotliwość występowania?.
  2. Rola komunikacji w konflikcie

    • Komunikacja miękka ? identyfikacja zwrotów inwazyjnych (budzących agresję i niechęć drugiej osoby).
    • Kształtowanie nawyku posługiwania się zwrotami miękkimi.
    • Aktywne słuchanie drugiej osoby.
    • Empatia ? zdolność do wejścia w położenie rozmówcy i wyrażenie tego podczas rozmowy.
  3. Sześć typowych sytuacji konfliktowych w życiu zawodowym - metody rozwiązywania

    • Algorytm pięciu kroków ? co robić gdy odpowiedzialność za sytuację konfliktową leży po mojej stronie?
    • Komunikacja nieinwazyjna ? co robić gdy odpowiedzialność za problem leży po stronie rozmówcy/klienta?
    • Atak personalny ? co robić gdy druga strona przekracza granice?
    • Impas ? co zrobić gdy druga strona chce zmienić warunki współpracy lub zerwać współpracę?
    • Skuteczna odmowa ? jak bronić warunków firmy/zasad pracy zespołu nie niszcząc relacji z innymi?
    • Pozyskanie do współpracy - co rozbić gdy nasza rozmówca nam odmawia?
  4. Moje podejście do konfliktu - diagnoza swojego stylu radzenie sobie w konflikcie

    • Określenie pięciu najczęściej spotykanych reakcji na konflikt.
    • Typ reakcji na sytuacje konfliktowe.
    • Odkrycie preferowanego przez siebie sposobu rozwiązywania konfliktu ? test.
    • Moje emocje w konflikcie ? test.
  5. Psychoedukacja ? elementy wiedzy psychologicznej dotyczące zjawiska stresu i emocji

    • Opis i analiza dynamiki stresu.
    • Psychologiczne i fizjologiczne uwarunkowania stresu.
    • Indywidualna odporność na sytuacje stresogenne.
    • Znaczenie i rozumnie przeżywanych emocji.

 

 

Zobacz jako PDF Pobierz PDF (spakowany .ZIP)

Zobacz jako PDF

lub

Pobierz PDF (spakowany .ZIP)

 
©2010-2017 EdisonTeam.pl
Strona Główna | Program Szkolenia | Książka | Audiobook | e-book | Blog "StoSłów" | Cookies
projekt i realizacja: • • • • | www.kcpr.pl